Ile doba ma godzin, minut, sekund?

12 30540

Doba jest urzędową jednostką czasu. Związana jest ściśle z ruchem obrotowym Ziemi wokół własnej osi.

Doba ma 24 godziny, 1440 minut i 86400 sekund.

1 doba = 24 h = 1 440 min = 86 400 s

Zamieniając jednostki w przeciwną stronę otrzymamy:

1 h = 1/24 doby, 1 min = 1/1440 doby, 1 s = 1/86400 doby

Czy wiesz że?

Obok doby urzędowej (tzw. cywilnej) wyróżnia się jeszcze inne jej rodzaje, do których zaliczyć można m.in. dobę słoneczną oraz dobę księżycową. Doba słoneczna (23 h 56 min) jest odstępem czasu między dwoma kolejnymi górowaniami Słońca. Doba księżycowa (ok. 24 h 50 min) jest natomiast odstępem czasu, jaki dzieli dwa kolejne górowania Księżyca.

Komentarze

~ Fade
09.11.2017r. 18:15
2   + -   0
Dieki bardzo :3
~ nikola
26.02.2017r. 13:45
10   + -   2
2 doby to ile mnut
~ Michał
22.02.2017r. 18:42
3   + -   1
czemu miema milisekund a tak poza tym spoko strona
~ kubo
17.12.2016r. 16:21
4   + -   0
dzieks
~ lol
09.11.2016r. 15:54
3   + -   1
a
~ Olka
04.10.2016r. 17:36
7   + -   1
Dziękuję
~ Ania
22.01.2016r. 20:05
9   + -   2
Jedna doba ma 60 minut
~ penis
01.10.2015r. 16:30
2   + -   3
gut
~ ktoś dobry z matmy:)
24.09.2015r. 15:35
5   + -   2
super to jest
~ lol
16.09.2015r. 17:46
3   + -   3
Lol ale matma
~ Zbigniew Synopa
04.08.2015r. 08:15
8   + -   1
Witam, fajny i pożyteczny przelicznik. A niektórzy ludzie mówią, że w Internecie nie ma nic poza chamstwem i pornografią - mylą się! Choćby ten przelicznik temu przeczy. Ja jestem zwolennikiem udostępnienia w sieci jak największej ilości naukowych książek i innych materiałów dzięki którym różni ludzie podejmą się opracowania niezbadanych dotąd kwestii, a tym samym poszerzą naszą wiedzę.
~ 4end4
19.11.2014r. 18:28
7   + -   1
dzięki
  
 

Komentarze

  
 
~ Fade
09.11.2017r. 18:15
2   + -   0
Dieki bardzo :3
~ nikola
26.02.2017r. 13:45
10   + -   2
2 doby to ile mnut
~ Michał
22.02.2017r. 18:42
3   + -   1
czemu miema milisekund a tak poza tym spoko strona
~ kubo
17.12.2016r. 16:21
4   + -   0
dzieks
~ lol
09.11.2016r. 15:54
3   + -   1
a
~ Olka
04.10.2016r. 17:36
7   + -   1
Dziękuję
~ Ania
22.01.2016r. 20:05
9   + -   2
Jedna doba ma 60 minut
~ penis
01.10.2015r. 16:30
2   + -   3
gut
~ ktoś dobry z matmy:)
24.09.2015r. 15:35
5   + -   2
super to jest
~ lol
16.09.2015r. 17:46
3   + -   3
Lol ale matma
~ Zbigniew Synopa
04.08.2015r. 08:15
8   + -   1
Witam, fajny i pożyteczny przelicznik. A niektórzy ludzie mówią, że w Internecie nie ma nic poza chamstwem i pornografią - mylą się! Choćby ten przelicznik temu przeczy. Ja jestem zwolennikiem udostępnienia w sieci jak największej ilości naukowych książek i innych materiałów dzięki którym różni ludzie podejmą się opracowania niezbadanych dotąd kwestii, a tym samym poszerzą naszą wiedzę.
~ 4end4
19.11.2014r. 18:28
7   + -   1
dzięki